Budapest, 2016. január 22.
Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatót tart a Városházán 2016. január 22-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Belföld

Tarlós rendesen odaszólt Orbánnak és Lázárnak is

Kerner Zsolt
Kerner Zsolt

¯\_(ツ)_/¯. 2016. 01. 22. 11:25

Tarlós István rendkívüli sajtótájékoztatót tartott a városházán Budapest költségvetésével kapcsolatban.
Korábban a témában:

Tarlós István rendkívüli sajtótájékoztatót tartott a városházán Budapest költségvetésével kapcsolatban.  Itt elmondta, hogy Horváth Csaba hátbatámadta őt, és akár fel is lehetne jelenteni rémhírterjesztés miatt, mert olyanokat mondott, hogy nem lesz Budapesten közvilágítás.

Nyugodjanak meg, nem fogja feljelenteni. 

Tarlós szerint, ha megnézzük, mit mond a jogszabály az agglomerációs közlekedés biztosítására, akkor azt látjuk, hogy soha nem volt önkormányzati feladat, mindig állami volt.

Szerinte botorság közgyűlést tartani azelőtt, hogy a kormánnyal bármiben megegyeznének. Ez magyarázhatja, miért volt annyira rendkívüli, az eheti rendkívüli közgyűlés, hogy meg sem tartották.

A főpolgármester szerint van egy tétel, amiben a taxisoknak igaza van. Ők tartják ugyanis be az adófizetői szabályokat, elfogadták a taxisrendeletet, és több-kevésbé be is tartják. A felvilágosult gondolkodókkal szemben annyit ő megjegyezne, hogy a járulékokat be kell fizetni, itt is, és San Fransiscoban is.

Sajnos 2013-ban, amikor a taxisrendelet megszületett, még nem volt Uber Magyarországon, így nem vonatkozhatott rájuk. 

Tarlós szerint van olyan is, amiben a taxisoknak nincs igaza. A taxisokkal a taxisrendeletet legalább féltucatszor egyeztették. A fix tarifát pedig nem a főváros találta ki, hanem a taxisok kifejezetten követelték. Ráadásul, amikor a taxisrendelet megszületett, az üzemanyagárak majdnem a dupláján voltak a mostaninak. Tarlós szerint lehet számolgatni.

Budapest, 2016. január 22.
Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatót tart a Városházán 2016. január 22-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Azt sem tudni, kik képviselik a taxisokat, mert akik 2013-ban egyeztettek, azok közül most senki nem járt nála. Szerinte nem volna baj,

ha algoritmizálnák, ki képviseli most őket. 

Tarlós szerint azért nem tudtak vele megegyezni, mert azt követelték, hogy tiltsák be az Ubert. Ezt nyilván nem tudják megtenni. Itt mondott még rengeteg tréfás megjegyzést, ezeket nem közvetítjük.

Végül rátért az agglomerációs közlekedésre is, amivel kapcsolatban elmondta, hogy aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, szögezte le Arábiai István, majd elkezdett felolvasni egy hosszú szerződést, amit a MÁV-val kötöttek a Budapest-bérletek bevételeinek megosztásáról. A lényeg, hogy az agglomerációs közlekedés biztosítására kapnak pénzt a bérleteladásokból, amit rendesen ki is fizettek, ezért senkinek nincs oka arra, hogy 12 milliárd forintnyi tartozást követeljenek rajtuk. Ezt egyébként Lázárnak üzente, hiszen ő követelte ezt az összeget a legutóbbi Kormányinfón. Beef. 

Tarlós itt tett még néhány utalást arra, hogy ő már öreg krokodil, majd közölte, hogy az agglomerációs közlekedés költségeit a kormánynak ki kellett vona fizetnie, de nem tette. Ennyit szeretett volna az adósságról mondani a MÁV felé.

Tarlós szerint most már Orbán Viktor is azt mondja, hogy állami feladat az agglomerációs közlekedés biztosítása. Szerinte elolvashatta közben a jogszabályokat. Beef.

Tarlós szívesen átadná például a HÉV-eket az államnak.

Nem csak azért, mert sokba kerülnek a fővárosnak, hanem azért, mert 50 éves szerelvények közlekednek a vonalakon, amiket hamarosan fel kell újítani.

A főpolgármester viszonylag hosszan – talán túl hosszan is – reagált azokra a vádakra, hogy a HÉV és az agglomerációs járatok vonalainak átadása az állam felé kimerítené a hűtlen kezelés tényállását. Itt különböző jelzős szerkezetek és Horváth Csaba szellemi képességeinek felbecslése mellett azt is elmondta, hogy nem lehet hűtlen kezelés az, ha a vagyon közkézen marad, mert nem egy magáncégnek adják el.

Tarlós a jegyárak, jegyárkedvezmények kapcsán minden indulatot felszabadított magában, ami más politikusokkal és a zavaros szóképekkel szemben az elmúlt pár év alatt felgyülemlett benne. Elhangzott például, hogy Rómába lehet egyenesen is menni, meg Ausztrália felé kerülve is, és valaki úgy rikácsolt egy korábbi Tarlós-mondatra, mint egy ausztráliai páva.

Ő egyébként nagyon helyes politikai döntésnek tartja a rezsicsökkentést, de annyira azért nem, mert érték miatta nem kívánatos hatások a főváros cégeit. Szerinte fontos kérdés az állampolgárok közérzetének javítása, de ha kárpótolni szeretnék a fővárost a hiányzó bevételekért, azt nem venné rossz néven.

Tarlós arra is reagált, hogy Bokros Lajos szerint a fonódó villamoshálózat hülyeség. Felhívta rá a figyelmet, hogy Bokrost még csak nem is ő, hanem a VEKE idiótázta le. Közvetett beef.

Sajnos Tarlós csak A Lajosként utalt Bokrosra, amitől a HírTV azonnal lekeverte a közvetítést. Így a mi közvetítésünknek is vége szakadt.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind