Belföld

Botrány a 3-as metrón: a BKK mossa ellenőrei kezét

Ellenőreink szabályosan intézkedtek a 3-as metrón – állítja a közlekedési központ közleményében.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint mindenben az előírt szabályoknak megfelelően jártak el jegyellenőreik múlt vasárnap egy utassal szembeni intézkedésük során a 3-as metrón.

Kedden Gy. Németh Erzsébet (Demokratikus Koalíció) sajtótájékoztatón hozta fel példaként az esetet. A fővárosi képviselő szerint az ellenőrök “bérlethamisítás vádjával” ártatlanul rabosíttattak a rendőrökkel egy, a haldokló édesapjához siető fiatal orvosnőt. Gy. Németh Erzsébet kiemelte, a sértettől felhatalmazást kaptak arra, hogy azonnali vizsgálatot kezdeményezzenek a BKK vezérigazgatójánál, emellett a DK a történtek tisztázása érdekében parlamenti írásbeli kérdéssel fordul Pintér Sándor belügyminiszterhez. Az ellenzéki párt elvárja a főpolgármestertől, hogy az esetet kérje számon Pető Györgyön, a Fővárosi Biztonsági Iroda vezetőjén – tette hozzá a DK-s politikus.

Mindenki a rendőrségre ment

A BKK a közleményében azt írta: az ügyben haladéktalanul vizsgálatot indítottak. Ugyanis – mint közpénzzel gazdálkodó szervezetnek – minden hasonló esetet ki kell vizsgálnia a visszaélések visszaszorítása érdekében.

Szerintük vasárnap a 3-as metró Kálvin téri állomásánál az egyik hölgy utas bérletét több ellenőr is hamisnak ítélte meg. Az ellenőrök tájékoztatták az utast a problémáról, majd ismertették vele a pótdíjrendezési módokat. Bár az utas először átadta a személyazonosító igazolványát az utólagos fizetéshez szükséges adatfelvétel érdekében, végül mégis megtagadta a pótdíjazásról készített jegyzőkönyv aláírását. Ezután a helyszínre hívta az édesanyját, aki értesítette a rendőrséget. A rendőrség az ügy valamennyi érintettjét a IX. kerületi Rendőrkapitányságra vitték. A jegyellenőrök csak este fél 11 körül hagyhatták el a kapitányságot, de már az eset napján beszámoltak a történtekről felettesüknek.

Nem tudják vizsgálni az eredetiséget

A BKK kiemelte: a jegyellenőröknek nem volt szükségük a rendőri közreműködésre az utas igazoltatásához, mivel az utas önként megadta adatait az utólagos pótdíjrendezéshez. A rendőrség bevonását az utas hozzátartozója kérte – emelte ki a BKK, hozzátéve:

ő maga hívta helyszínre a járőröket, akik végül eljárást kezdeményeztek.

Ennek lett következménye, hogy mind az utasnak, mind a jegyellenőröknek a rendőrségen kellett tartózkodniuk – szögezte le a BKK.

A bérletszelvény már nincs a BKK-nál, azt ugyanis a rendőrség lefoglalta, ezért a BKK egyelőre nem tud további szakértői vizsgálatot végezni az eredetiségre vonatkozóan – írták a közleményben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik