Belföld

A köztévé szerint hír a műsorvezető kirohanása

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2014. 11. 09. 21:51

Az M1 Híradóból megtudhattuk, hogy a hírportálok azt se tudják, hogyan hallgassák el azt a sok jót, amit tett a kormány. Megkérdeztük az MTVA-t, amely szerint ez nem vélemény, hanem hírösszefoglaló volt.

Furcsa kirohanást tett az M1 szombat esti hírműsorában Németh Balázs műsorvezető: miután beszámoltak arról, hogy a Moody’s negatív kilátásról stabilra módosította Magyarország bóvli hitelminősítését, a következőt mondta:

„Talán az mutatja a legjobban, hogy megint kifejezetten jó hír érkezett a magyar gazdaságról, hogy több internetes oldal elhallgatta vagy megpróbálja elhallgatni a Moody’s döntését. Ezek azok a kritikus hírportálok, amelyek máskor mindenről hosszan beszámolnak, ami szerintük Magyarországnak vagy a magyar embereknek rossz. De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett elhallgatniuk.”

Azon túl, hogy nyilvánvalóan nem igaz, hogy a hírportálok elhallgatták a hitelminősítő döntését – bár voltak, akik nem átallottak megjegyezni, hogy csak a bóvli csillog szebben –, kérdéses az is, hogy a közmédia hírműsorában mit keres a műsorvezető véleménye amúgy magántulajdonú médiumokról. Kíváncsiak voltunk, ezért megkerestük az MTVA-t, hogy az elmondottakkal azonosulnak-e és elfogadhatónak tartják-e, illetve lesz-e következménye az elhangzottaknak. Azon túl, hogy szakmai alapvetés, a médiatörvény is kitér arra, hogy a hírhez fűzött véleményt, értékelő magyarázatot a hírektől megkülönböztetve kell közzétenni.

Az MTVA-tól vasárnap este a következő választ kaptuk:

„Németh Balázs, a Híradó című műsor 2014. november 8-i adásában, nem véleményt vagy magyarázatot fűzött az Ön által megjelölt hírhez, hanem összegezte a napokban történt eseményeket”.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Veszélyes ködre figyelmeztetnek
Megszűnt az Együtt-PM szövetség