Belföld

Logisztikai park: Győrben gazdaságosabb

Gazdaságossági szempontokkal indokolta az Audi Hungaria Motor Kft. illetékese azt, hogy a cég Győrben építteti meg logisztikai parkját. A város polgármestere szerint a döntéssel erősödik Győr és az Audi együttműködése.

Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatója elmondta: még a nyáron kiválasztják a pályázók közül azt a céget, amely megépítheti és üzemeltetheti a létesítményt, amelynek pontos helyét még keresik. Jelezte: a helyszín kiválasztása során mindvégig élvezték a kormányzat és Győr városa “kooperatív támogatását”.

A 150-200 ezer négyzetméteres logisztikai park első eleme mintegy 50 ezer négyzetméteren terül majd el, jövő év közepén lesz kész, és több száz embernek biztosít majd munkalehetőséget – ismertette Lőre Péter.

A logisztikai park közúti és vasúti összeköttetésben is lesz a gyárral, mivel szeretnék ötven százalék fölött tartani a vasúti szállítás arányát – jelezte, hozzátéve, hogy jelenleg nagyjából egyenlő arányban használják a két formát.

Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) a hírre reagálva úgy nyilatkozott: az autógyár döntése azt jelenti, hogy folytatódik, erősödik az az együttgondolkodás, ami évekkel ezelőtt indult meg a cég és a város között. Utalva arra, hogy az Audi részese Győr oktatási rendszere, infrastruktúrája fejlesztésének, a városvezető meggyőződésének adott hangot, hogy a gazdaságosság mellett ezek a szempontok is szerepet játszottak abban, hogy végül a megyeszékhelyen épülhet meg a cég logisztikai parkja.

Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá alapításához mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A korábbi sajtóhírekben körülbelül 20 milliárd forintos tételként szereplő logisztikai park (amelyben beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns – Győr mellett Gönyű és Pozsony – került szóba.
Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke még március elején a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de “Gönyű esélyei nagyon jók”.

Később Borkai Zsolt úgy nyilatkozott: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park.

Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több százmillió forint értékben.

(fotó: iho.hu)

Áprilisban egy szocialista országgyűlési képviselőnek adott írásos válaszában Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter azt közölte: a kormány igyekszik elkerülni, hogy Magyarországnak vissza kelljen fizetnie a gönyűi kikötő fejlesztésére elnyert EU-támogatást, ezért ajánlották a területet az Audi külső logisztikai parkjának lehetséges helyszínéül. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a kabinet Győr és Gönyű közül egyik települést sem preferálja a másikkal szemben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik