Belföld

Nem drágul a fuvardíj?

Az üzemanyagok jövedéki adójának emelésébõl nem következik egyértelmûen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna - írja a Magyar Hírlap.

A lapnak a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT-Hungary) ügyvezetõ fõtitkára azt mondta: nem érinti a teljes szállítási láncot az áremelés, a 7,5 tonnánál nehezebb teherautót üzemeltetõk annyi pénzt igényelhetnek vissza a kereskedelmi gázolaj után, amennyivel a jövedéki adó emelkedik.

Dittel Gábor szerint a belföldi vállalkozások mintegy 20 ezer 7,5 tonna alatti, és csaknem ötvenezer ennél nehezebb jármûvet üzemeltetnek. Az élelmiszer-kereskedelem döntõ többségét lebonyolító áruházláncokba 12 tonna feletti teherautók szállítanak.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) fõtitkárhelyettese szerint – olvasható a lapban – a jövedéki adó növekedése “durván” öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az elmúlt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak, de ezt nem követte a fuvardíjak hasonló mértékû emelése. Az MKFE fõtitkárhelyettese elmondta azt is, hogy az adóból visszaigényelhetõ összeg növelésével “…az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak”. Hozzáfûzte: a fuvarozók évente 200 millió literrel többet tankolnak itthon a kereskedelmi gázolaj bevezetése miatt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik