Belföld

Visszaküldik, ha rossz címre megy a reálhozam-utalvány

A Magyar Posta szerint gyakori, hogy nem létező utca vagy házszám szerepel a címzésen.

Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magánnyugdíj-pénztári reálhozamok kifizetési utalványai – közölte a Magyar Posta az MTI-vel hétfőn az elmúlt tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján.

A közlemény szerint a reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága, de gyakori, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon.

Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a Hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak.

A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam-tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni – szögezte le a Magyar Posta

Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor – áll a közleményben.

A Magyar Posta, azért, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, azt javasolja a nyugdíjpénztáraknak: fontolják meg a visszaérkezett összegek újbóli kiküldésének lehetőségét a helyes címadatok megléte esetén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik