Belföld

BKV-szakszervezetek: talicskázás, zsebtömés ugyanaz

A BKV buszos szakszervezetei nyílt levélben kérik Tarlós István főpolgármestert arra: gondolja át a buszközlekedés kiszervezését a BKV alól.

Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke ennek kapcsán elmondta, ha valaki komolyan át akarja alakítani a budapesti közösségi közlekedést, akkor a szakszervezetekkel is egyeztetnie kell. “Erről a kérdésről azonban a városvezetés még nem tárgyalt a buszos szakszervezetekkel” – hangsúlyozta.

Az érdekképviseletek azzal egyetértenek, hogy a BKV egy jól ellenőrzött és jól működő cég legyen, de nem attól lett veszteséges a BKV, mert gazdaságtalan a szerkezete, hanem azért, mert a főváros nem fizette ki a megszavazott támogatásokat. A Tarlós Istvánnak szóló nyílt levélben a szakszervezetek úgy fogalmaznak: nincs különbség abban, hogy “talicskán tolják ki a pénzt, vagy hivatalosan a magánvállalkozó zsebeit tömik számolatlanul”, egyik sem az utazók érdekeit szolgálja.

Álláspontjuk szerint az is hibás döntés volt, hogy az Orangeways nyerte a midibuszos tendert, mivel a cég – szerintük – több hatályos jogszabályt megsértett és vizsgálat, nyomozás is indult a szolgáltatóval szemben.

A BKV múlt pénteken közölte, hogy az Orangeways nyerte a 40 midibusz üzemeltetésére kiírt pályázatot. A BKV négy szakszervezete az eredmény visszavonását követelte.

Az új fővárosi közlekedési koncepció szerint meg kell vizsgálni, hogy a BKV buszközlekedésében mely vonalakon merülhet fel a szolgáltatás kiszervezése. Erre részben azért van szükség, mert a városvezetés így szeretné megoldani a mintegy ezer, leselejtezésre érett BKV-busz cseréjét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik