Belföld

Tananyag lehet a 4-es metró

Előre kódoltak a beruházás újabb botrányai.

Állatorvosi lóként lehet majd hivatkozni a tankönyvekben a 4-es metró beruházására, amely szinte minden elemében ellentmond a józan észnek – mondta a Magyar Hírlapnak a DBR Metró Projekt Igazgatóságot 2007-ben átvilágító, a beruházást egy évig irányító AAM Consulting üzletágvezetője.

Saád Tamás rámutatott, a szociálliberális városvezetésnek tíz év sem volt elég, hogy a 4-es metrónak a legmegfelelőbb projektkonstrukciót hozza létre, az alapvető hiányosságok miatt pedig nem meglepő, hogy folyamatosan drágul és csúszik az építkezés.

Szavait alátámasztja a múlt heti botrány is: a Nemzeti Közlekedési Hatóság súlyos műszaki hiányosságok miatt elutasította a francia Alstom metrókocsik típusengedélyének kiadását. Emiatt nemcsak a metrószerelvények beszerzése, hanem a 4-es metró beruházása is veszélybe kerülhet. Demszky Gábor főpolgármester most is csak nyugtatgatja a közvéleményt, szerinte „még hónapok állnak rendelkezésre, hogy elkerüljük az uniós támogatás visszafizetésének veszélyét”.

A BKV egyik legnagyobb szakszervezete bizakodó: szerinte a metrókocsik kisebb módosításokkal megkaphatnák az engedélyt, így több milliárd forint kiadástól mentesítenék a BKV-t.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik