Belföld

Új piacon hódít a Motorola

A Motorola szerződést írt alá a hongkongi Proview International Holdings Ltd. céggel lapképernyős televíziók és számítógép monitorok közös gyártásáról.

Az együttműködés újabb résztvevővel gazdagította a gyorsan növekvő iparágban versenyző vállalatok szűk csoportját. A Proview a világ öt legnagyobb képernyő gyártóinak egyike.

A képernyőket a hongkongi vállalat gyártja majd kizárólag a kínai piac számára, mielőtt megkezdődne a termékek világpiaci terjesztése is. A Motorola a világ második legnagyobb mobiltelefon készülék gyártója televíziókészülékekkel, számítógép monitorokkal és DVD lejátszókkal kíván megjelenni még az idei év vége előtt.

“Ezeknek a fejlett monitor termékeknek gyártása természetes velejárója a digitális szórakoztató elektronikai cikkek terén elért eredményeinknek” – jelentette ki Dan Moloney, a Motorola szélessávú kommunikációs részlegének elnöke. A termékek a Motorola márkanevét viselik majd.

A cikkek árfekvéséről és a piaci bevezetés tervezett időpontjáról nem tettek közzé pontos adatokat. A Motorola kínai tevékenysége 5,7 milliárd dollárral járult hozzá az elmúlt évi 27,3 milliárd dolláros összes forgalmához. Viszonylag magas áruk ellenére a lapképernyős televíziókat a jövő vivőtermékének tekinti a szórakoztató elektronikai cikkeket gyártó ágazat.

Elemzői előrejelzések szerint a folyadékkristályos monitorral szerelt televíziók világpiaci forgalma 2007-re eléri a 31,9 millió darabot, szemben a 2002-es 1,7 millióval. Kína digitális televízió piaca az előrejelzések szerint 2015-re eléri a 60 milliárd dolláros forgalmat a 2002-es 4,8 milliárddal szemben. Kína a teljes kábeltelevízó hálózat digitalizálását tervezi.

A folyadékkristályos monitorral szerelt televíziók piacát a dél-koreai Sharp vezeti. 2002-ben a piaci részesedése 51,5 százalékos volt. A második helyen a Samsung állt 17,4 százalékos, a harmadik helyen pedig a Sony 8,1 százalékos részesedéssel.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik