Belföld

A napfény ára – kabriókörkép

Nyitott tetővel autózni különleges élmény, legyen szó városi miniről, brutális roadsterről vagy akár 125 milliós álommasináról.

Hazánk nem tartozik a kimondottan kabriós országok közé, hiszen nálunk a tavasz általában igen rövid és változékony, a nyár pedig túl forró. Ennek ellenére egyre több nyitott tetejű kocsi közlekedik útjainkon.

A napfény ára – kabriókörkép 1

Peugeot 206 CC

Belépő szint

A legolcsóbb kabriót Magyarországon a Smart kínálja. A 3 és fél milliós vételárért azonban csak egy meglehetősen kicsi és kevéssé funkcionális minit adnak. Ezzel szemben a Citroen legújabb modellje, a C3 Pluriel a variabilitás egyik mintaképe. Hiszen nemcsak kabrió vagy spider varázsolható a Lego-autóból, hanem szükség esetén akár pick-up is, és mindezt jóval 4 millió alatt. A kis kategória ásza a Peugeot 206 CC már egy fokkal drágább és elegánsabb. A gyönyörű kupé-kabrió 4,3 milliótól érhető el, de a kétliteres, 138 lóerős csúcsváltozat már 5 milliónál is drágább. Ezért a pénzért kapható a Ford legújabb üdvöskéje a Streetka is, ami mind menettulajdonságaival, mind tetszetős formájával méltó ellenfele a francia bajnoknak.

A napfény ára – kabriókörkép 2

Opel Speedster

Roadster



A nyitott kétülésesek sorát a világon legtöbbet eladott modellel a Mazda nyitja. Az MX-5 alapverziója már 5 millióért elvihető. Aki többre vágyik az alap 1,6-osnál, annak további 2 millióba kerül az 1,8-as, 140 lóerős változat, amellyel a kis Mazda egy vérbeli sportos hátsókerékhajtásos élményautóvá válik. Hasonló érzést képes nyújtani a Fiat Roadstere, a Barchetta is, mely 6 millió alatti árával kétségkívül jó vétel.

Az igazi élményautókért azonban mélyebbre kell a pénztárcába nyúlni, hiszen mind a Lotus Elise, mind az Opel Speedster árcéduláján tízmilliónál is nagyobb összeg szerepel. Ám ezért cserébe vezetésük színtiszta élvezetet jelent: a teljesen lecsupaszított utcai harcosokban szinte semmilyen extra felszerelés nincs, van viszont lélegzetelállító hat másodpercen belüli gyorsulás, és elképesztő kanyarsebesség.

A napfény ára – kabriókörkép 3

Honda S2000

Aki a kényelmesebb száguldás híve az ugyanennyiért megkaphat egy másik kuriózumot, a Honda S2000-est. Ennek a kocsinak a motorja pillanatnyilag a legnagyobb literteljesítményű széria-erőmű. Számokkal kifejezve ez 240 lóerőt jelent 2000 köbcentiből. A kocsi ráadásul nemcsak ördögien erős, de igazán tetszetős is.

Az exkluzívabb roadsterek között négy patinás német gyártó verseng, 11 és 17 millió forint között. Az illusztris társaságban megtalálható a kemény tetejű kupéként is funkcionáló Mercedes SLK, a hazánkban gyártott formabontó Audi TT, vagy az idei szezon egyik ásza a BMW Z4, nem is beszélve a legkisebb Porschéról, a Boxsterről. Ezek a kocsik egyaránt az élvonalat képviselik, mind felszereltségben, mind pedig technikában. Közös jellemzőjük a bivalyerős motor és a megkapóan egyedi külső.

A napfény ára – kabriókörkép 4

Audi A4 Cabrio

Családosoknak

A négyszemélyes kabriókat azoknak készítik, akik az egész családdal meg akarják osztani a szabadság élményét. Ebben a kategóriában az Opel kínálja a legolcsóbb alternatívát valamivel több mint hatmillióért, de van közel 10 milliós turbómotoros szuper Astra Cabrio is.

Az Opelnél nagyobb presztízsű Audi A4 Cabrio kicsivel tízmillió fölött kapható, igaz ennek full-extrás változata már inkább 15 millió. Hasonló árszínvonalon mozognak a vérbeli konkurensek, a BMW 3-as kabrió, és a Mercedes CLK. A bajorok csúcsgépe az M3 kabrió azonban már átlépi a húszmilliós álomhatárt – és akkor a harmincat alulról közelítő CLK 55 AMG-ről még nem is szóltunk.

Ebben a kategóriában szerencsére nemcsak németek vannak, hanem feltűnnek az elfogadhatóbb áru északi szépségek is: a Volvo C70 és a Saab 9-3 Convertible személyében. Ezenkívül fellelhető a piacon egy igazi óriás, az amerikai Chrysler Sebring Cabriolet is.

Húszon túl



Húszmillió felett már csak igazán elit prémiumkategóriás kabriókat találunk. A sort a Toyota luxusmárkája a Lexus nyitja. Az SC 430-as talán a világ egyik legszebb kabriója, és emellett rendkívül gyors is.

A napfény ára – kabriókörkép 5



Ebben a kategóriában már a brit autóipar is képviselteti magát, méghozzá nem is akármilyen modellel. A Jaguar XK8 remekül ötvözi a szigetországi tradíciót az új kor dinamizmusával, azonban egy ilyen vadmacska tulajdonosának közel 30 milliót kell leszurkolnia új járgányáért.

A napfény ára – kabriókörkép 6

911 Carrera

Aki ennyi pénzért már kaphatna akár egy klasszikus német sportmodellt is, egyenesen a híres stuttgarti Porsche-gyárból. A 911 Carrera maga a legenda, ez a kocsi mindig is a kategória csúcsát képviselte. Motorja hathengeres boxer, teljesítménye több mint 300 lóerő.

Lóerőhiányban persze a Mercedes SL 55 AMG sem szenved: a nyugati világ egyik státusszimbóluma kereken 500 lóerővel büszkélkedhet. A kocsi egyszerűen maga a tökély, bár az álomszép vonalvezetésnek és a legkorszerűbb technikának megérik az árát: több mint 40 millió forintot kell a kereskedőnél hagynunk érte.

A napfény ára – kabriókörkép 7

Bentley Azure

Mivel a BMW sem szeretne kimaradni a gigászok csatájából, természetesen megtalálható kínálatában James Bond egykori autója, a Z8 Roadster is. Az alumíniumkarosszériába a müncheniek ezúttal egy 400 lóerős M5-ös motort illesztettek, így aztán érthető a 47 milliós, csillagászati ár.

A csúcstartó pozícióját azonban senki sem fenyegeti: 125 milliós vételárával a Bentley Azure egyszerűen verhetetlen. A brit arisztokrácia krémjének illusztris képviselője laza eleganciával hódíthatja el a pálmát, hiszen az önmaga által megteremtett árkategóriában pillanatnyilag még kihívója sincs hazánkban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik