Élet-Stílus

Csúcsfogyasztó: Forma–1 két keréken

A tervek szerint tíz kiemelt vásárló évezheti a közeljövőben azt az erőt és technikai tudást, amelyet a világ leggyorsabb és legkönnyebb superbike-ja nyújt. Az Ecosse ES1 brit tervezők csodagyereke, összesen 120 kilót nyom, ehhez 200 lóerő párosul, ami óránkénti 370 kilométeres sebességet produkál.

Korábbi darabok a Csúcsfogyasztóban:

Kacsalábon forgó paloták
Vége a bebábozódásnak
Kétezer gyémántos toll Budapesten


A személyre szabott, egyedi szénszálas test, a Forma–1 világából kölcsönzött ergonomikusan elhelyezett ülés, elektronikus vezérlés és speciális vázra alkalmazott első és hátsó felfüggesztés mind arra szolgálnak, hogy a motor és pilótája eggyé olvadva száguldhassanak. A tervezők a kormányt is egyedi módon erősítették közvetlenül az első villára, a lehető legoptimálisabb kezelés érdekében. Az Ecosse Spirit Company célja egyértelműen a maximális teljesítmény és tökéletes vezetési élmény megteremtése. A két alapító, Dick Glover és Andy le Flemming a Forma–1-et otthagyva 2005-ben ezzel a céllal egyesítették erejüket. A sorozatgyártás ugyan csak egy év múlva kezdődhet, addig tíz kiemelt ügyfél kap esélyt arra, hogy teljesen személyre szabott ES1-et vihessen haza. A kereskedelmi ár persze még nem nyilvános, annyit azonban elárultak: az ES1 ára kétszer vagy tízszer annyi lehet majd – modelltől függően, mint egy másik gyártmányuké, a 74 800 dolláros (mintegy 13 millió forint) Ecosse Heretic Titaniumé.


Csúcsfogyasztó: Forma–1 két keréken 4

Képgaléria: Nézze meg az ES1 speciális szerkezetét!


Minden az ES1-ről itt


Kövesse nyomon Csúcsfogyasztórovatunkban a high-end fogyasztói ipar és tárgykultúra peremvidékének fejlődését! Csúcsfogyasztórovat – a címlap alján!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik