Tudomány koronavírus

A herékig is eljut a koronavírus

Radoslav Zilinsky / Getty Images

A Texasi Egyetem kutatói megtalálták a magyarázatot arra, hogy a koronavírussal fertőzött férfiak miért panaszkodnak gyakran nemi szervi fájdalomra, és miért csökken a tesztoszteron-szintjük. A kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy a SARS-CoV-2 eljut a herékig is, és az ottani szöveteket is megfertőzi – írja a Study Finds.

Néhány koronavírusban elhunyt férfi autopsziája súlyos elváltozásokat mutatott a herék sejtjeiben és immunsejtek nyomát is sikerült felfedezni a területen.

A szakértők szerint fontos kivizsgálni, milyen hatással lehet a koronavírus-fertőzés a herékre, a reprodukciós képességekre, és azt is le kellene alaposan kutatni, hogy szexuális úton átadható-e a betegség.

A kutatók hörcsögökön tesztelték, hogy rámegy-e a fertőzés a herékre, és mindegyik alanynál találtak vírusnyomokat a nemi szervi mintákon. A szakértők feltételezik, hogy az emberi szervezetben is hasonló folyamatok mehetnek végig. A Microorganisms tudományos folyóiratban megjelent cikk konklúziója, hogy sürgősen nagyobb figyelmet kell fordítani erre a kérdésre is.