Ősi árvizek nyomát találták a Marson

Több milliárd évvel ezelőtt a Mars felszíne óriási árvizek miatt lehetett víz alatt – írja a Futurism. Ha a Cornell Egyetem és a Kaliforniai Műszaki Intézet kutatóinak eredményei megállják a helyüket, akkor az ősi Mars felszínét ezek az árvizek formálhatták, és még a klímáját is megváltoztathatták.

A Scientific Reports tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az árvizek nagyjából négymilliárd évvel ezelőtt kezdődhettek, amikor a Marsot eltalálta egy nagyobb meteor. A becsapódás elég hőt termelt ahhoz, hogy megolvassza a bolygó jégsapkáit, ami azt eredményezte, hogy megnőtt a levegő vízpára-tartalma, óriási felhők gyűltek, és nagyobb mennyiségű esővíz zúdult a felszínre.

A szakértők a NASA Curiosity roverének adataival dolgoztak, és feltételezik, hogy ha az elméletük helyes, a Mars valóban lakható bolygó volt valaha. Geológiai szempontból már teljesen biztos, hogy a vörös bolygó igazán aktív volt, megvoltak a körülmények ahhoz, hogy folyékony víz lehessen a felszínen – ahol pedig víz van, ott valószínűleg élet is van.

Vlagyimir Putyin hatalmát nem sok minden fenyegeti, ám ezek egyike biztosan Alekszej Navalnij. Az orosz ellenzéki vezető által kiszivárogtatott felvételek szerint az elnöké a világ legdrágább palotája. Ezek a képek rettenetes politikai károkat okozhatnak az orosz elnöknek.