Klímaszélsőségekre allergiás csigát neveztek el Greta Thunbergről

Egy csapat civil tudós új csigafajt fedezett fel Brunei egyik szigetén, amely nem bírja az extrém időjárást (sem a túl meleget, sem a túl hideget), nem viseli jól az erdőirtást, ráadásul a szárazságot sem tűri. Mindez arra késztette a felfedezőit, hogy a klímaaktivista Greta Thunbergről nevezzék el az állatot.

A Craspedotropis gretathunbergae azért kapta a kreatív nevét, mert nem bírja azokat a körülményeket, amelyek a klímaváltozás előrehaladtával egyre gyakoribbak lesznek. A Biodiversity Data Journal tudományos folyóiratban leírt állatnak tölcsér alakú, magas háza van, és valószínűleg nincs belőle sok példány már életben, tekintve, hogy milyen érzékeny az időjárásra.

A Craspedotropis gretathunbergae. Kép: Taxon Expeditions

Eddig a civil kutatócsapatnak 25 csigafajt sikerült azonosítania, de a szigeten valószínűleg legalább 85, eddig ismeretlen faj lehet.

A kutatócsoportnak nem ez az első híres ember után adott névötlete: 2018-ban Malajziában egy bogarat neveztek el Grouvellinus leonardodicaprioi-nak, Leonardo DiCaprio után.