Furcsa módszert találtak az agy öregedésének lassítására

A Leedsi Egyetem kutatói igazán fura módját találták annak, hogy az agy öregedését lelassítsák: szerintük az, ha a fület elektromos árammal stimuláljuk („csiklandozzuk”), segít egyensúlyba hozni az idegrendszert, és 55 év felett még az agyi öregedést is lelassíthatja. A kutatásuk során megállapították, hogy kéthetes terápia után a résztvevők sokkal jobb és frissebb közérzetről és jobb alvásról számoltak be – olvasható a sajtóközleményben.

Az idegrendszeri egyensúlyra a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszer között van szükség, amelyek gyakorlatilag egymás ellen dolgoznak az autonóm idegrendszerünkben, pontosan azért, hogy ezt az egyensúlyt fenntartsák. Ahogy idősödünk, a szimpatikus idegrendszer kezd dominálni, amitől

hajlamosabbak leszünk bizonyos betegségekre,

és ahogy egyre jobban öregszünk, úgy járul hozzá ahhoz, hogy az egészséges testfunkcióink lelassuljanak vagy megszűnjenek. A csiklandozós terápia ezt az egyensúlyt állítja vissza egy bizonyos fokig.

Fotó: iStock

Az elektromosság az úgynevezett bolygóideget stimulálja, természetesen teljesen fájdalommentes, és nagyon rövid ideig tart. A kutatók a fülön alkalmazták, az elektromos jel a bolygóidegen keresztül a test idegrendszeréig jut. A tudósok szerint a folyamat lassíthatja az öregedési folyamatot, ami nagyon hasznos lehet azok számára, akik olyan krónikus betegségekkel küzdenek, mint a magas vérnyomás, a szívbetegség vagy pitvarfibrilláció. Az Aging tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a csiklandozásnak becézett módszer hozzájárulhat az egészségesebb öregedéshez.

A kutatók szerint a fül egy olyan átjáró a szervezet idegrendszeréhez, amelyen keresztül úgy tudjuk stimulálni azt, hogy ne kelljen semmilyen invazív eszközt bevetnünk. A következő lépés az lesz, hogy a stimuláció hosszú távú hatásait is megvizsgálják majd.