A NASA szerint hamarosan megtaláljuk az idegeneket

Jim Bridenstine, a NASA igazgatója egy múlt heti rendezvényen arról beszélt, hogy már nem kell sokat várnunk, hogy megtaláljuk a földön kívüli életet. A keresés fő célpontja a Mars lehet.

Jim Bridenstine kiemelte, hogy a NASA számára rendkívül fontos az idegen élet keresése, az utóbbi idők vizsgálatai pedig optimizmusra adnak okot – írja a Space.com. Az űrhivatal igazgatója szerint a közelmúlt eredményei alapján a földön kívüli létformák egyik lelőhelye a Marson lehet.

Mars like red planet, with arid landscape, rocky hills and mountains, for space exploration and science fiction backgrounds.
Itt a NASA nagy bejelentése: szerves vegyületekre bukkantak a Marson
A NASA sajtótájékoztatón ismertette a Curiosity marsjáró legújabb eredményeit.

A vörös bolygón több olyan tényezőt is kimutattak, amelyek kedveznek az élet fenntartásának – ilyen például a komplex szerves anyagok jelenléte a felszínen. Bridenstine szerint még sok a kérdés az érintett faktorokkal kapcsolatban, de a NASA ezeket rövidesen megválaszolhatja.

A Mars lakhatóságának felderítésében három robot játszott kulcsszerepet: a Spirit; annak testvére, a közelmúltban elvesztett Opportunity; illetve a még mindig üzemelő Curiosity. A jövőben újabb marsjárók érkezhetnek az égitestre, melyek további izgalmas adatokkal szolgálhatnak.

Ilyen szerkezet lesz a NASA Mars 2020 nevű robotja, amely jövőre indulhat útnak, és a tervek alapján 2021 februárjában érkezhet meg. A marsjáró olyan mintákat fog gyűjteni, melyekben kimutatható lesz a potenciális élet jelenléte. A Mars 2020-szal nagyjából egy időben az Európai Űrügynökség is felbocsát egy eszközt, amelyet a legendás kutatónőről, Rosalind Franklinről neveznek el.

A cél az, hogy felfedezzük az életet egy másik égitesten, ez az, amit igyekszünk elérni. És mivel nagyon sok nagyszerű szakemberünk van, jó úton haladunk

– mondta Bridenstine.

A NASA a Mars mellett a Jupiter jeges holdján, az Európén, illetve a Szaturnusz két kísérőjén, a Titánon és az Enkeláduszon is keresi az idegen létformák nyomait.

A Cassini kiderítette: lakható lehet a Szaturnusz két holdja
Az űrszonda kalandjai pénteken érnek véget, ezért mindenképp érdemes beszélni az eredményeiről.

Nem Bridenstine a NASA egyetlen munkatársa, aki bizakodó a földön kívüli élet keresésével kapcsolatban. Ellen Stofan még 2015-ben beszélt arról, hogy még ebben az évtizedben érzékelhetjük a fejlett idegen civilizációk első jeleit.

Kiemelt fotó: Pixabay