A cég apró műholdak, úgynevezett cubesatok segítségével alakítaná ki az űrben a reklámokat – írja a SyFy. Ha a StartRocket tervei megvalósulnak, már 2021-ben feltűnhetnek az első hirdetések az éjszakai égbolton.
Sok csillagász nem örül a vállalat ötletének, hiszen a Föld körül keringő világító reklámok növelnék a fényszennyezést, tovább nehezítve az égitestek megfigyelését.
A cubesatok egyik különlegessége, hogy elkészítésük és felbocsátásuk viszonylag olcsó. A StartRocket elképzelései alapján a szerkezetek 450 kilométeres magasságba emelkednének, az űrben kibontanának egy-egy 9 méter széles vitorlát, majd összeállnának, kialakítva a reklámfelületet.
Egy ekkora objektumot már a földfelszínről is látni lehet.
A cég szerint a keringő felületek éppen annyira lennének fényesek, hogy a tiszta éjszakai égbolton jól kivehetők legyenek. A becslések alapján a hirdetések -8 látszólagos magnitúdójúak lennének – összehasonlításképp: a Nap -27 magnitúdójú. A reklámok a napfény visszaverődésének köszönhetően világítanának, és nagyjából egy évig keringenének.
A StartRocket egyéb célra is felhasználná a műholdakat: fontosabb események, például az olimpiai játékok során kivetítőként funkcionálnának, globális vészhelyzet esetén pedig tájékoztatóként működnének.
Kiemelt kép: YouTube/THB2