Az Instagram eredeti célja az volt, hogy mindenkiből “profi” fotóst csináljon. Ez azonban enyhe túlzás, a lényege hogy szeressünk megosztani képeket úgy, hogy azok más számára is élvezhetőek legyenek.
Most elkészült egy felmérés amiből kiderült, hogy az emberek túlnőttek a filtereken, és az az igazán elismerésre méltó, ha olyan képeket csinálnak, amik filterek nélkül is szépek. Ezt mutatja a Spredfast közösségi média cég tanulmánya, ami rámutat arra, hogy a legnépszerűbb Instagramos hashtag a #nofilter.
Sokan azonban csalnak amikor, azt állítják, hogy nem filterezték a képeket. A Filterfakers weboldal kezdte el gyűjteni a Tumblr-ről azokat, amikre szerintük állításukkal ellentétben filtert tettek a felhasználók.
Akik mégis filtert használnak, azok között legnépszerűbb az Amaro, ami kivilágosítja a kép közepét. A másik két legnépszerűbb a Valencia (a felhasználók 12 százaléka használja ezt) és az X-Pro II (10 százalék).