Tudomány

Gyógyító erővel bír a Facebook?

Brit tudósok szerint a közösségi oldalak kifejezetten jó hatással lehetnek egyes gyerekek fejlődésére.

Előre kell bocsátanunk, hogy a Liverpool Hope University kutatója által írt tanulmány parányi mintát vett alapul, vagyis a tudományos igényességnek nem csupán azért nem felel meg, mert szerzője egy brit tudós. A levont következtetések azonban érdekesek, és szerintünk további, komolyabb kutatások elvégzését indokolják.

Az értekezés szembemegy a szülők végtelen bölcsességével, mikor azt állítja, hogy a Facebook (és egyéb közösségi oldalak) nemhogy károsak, de akár kifejezetten hasznosak lehetnek.

Például a diszlexiás gyerekek esetében az osztályterem vagy egyéb személyes jelenlét jelentette lámpaláz és stressz nélkül adnak lehetőséget arra, hogy az érintett nebulók gyakorolják az írást és az olvasást. Sőt, a szerző szerint a gyerekek a Facebooknak köszönhetően jobban figyeltek a határidőkre és sikeresebben irányították a tanulási folyamatot.

Mint mondtuk, a tanulmány parányi minta, mindössze egyetlen iskola diákjainak bevonásával készült, azonban az kétségtelen, hogy egy felnőtt is nyugodtabban próbálkozik bármivel, ha esetleges hibáit nem neveti ki egy osztályteremnyi gyerek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik