Scott Huettel, az amerikai Duke Egyetem kutatója és munkatársai az agyi aktivitást funkcionális mágneses rezonanciatomográffal (fMRI) mérték, amely az aktiválódott agyi területek magasabb felbontásban láthatók. A környezet hatásának a vizsgálatára a tudósok a játék előtt az emberi ellenfél vagy a számítógép képét mutatták a játékosoknak – előbbiekkel ráadásul kezet is kellett fogniuk.
A résztvevők ezt követően kaptak egy kártyalapot, majd hat másodpercen belül el kellett dönteniük, emelnek vagy kiszállnak. Emberi ellenfelek esetén a kutatók meg tudták jósolni a döntést az agy képe alapján, különösen akkor, ha erősnek értékelte a játékos az ellenfelét.
Ezekben az esetekben az úgynevezett temporoparietális átmenetnek nevezett területen, a halánték- és a homloklebeny közötti részen mutatkozott aktivitás. Ez a terület a szemben álló fél emberi mivoltának felismeréséért felelős – mondta el McKell Carter, a tanulmány egyik szerzője.