A tökéletes férfi-fogamzásgátló

A skót tudósok szerint már közel járunk a hormonmentes, műtéti beavatkozás nélküli és reverzíbilis férfi-fogamzásgátlóhoz.

Az edinburgh-i kutatók állításukat egérkísérletekkel tudják igazolni, ugyanis a hímekben felfedeztek egy gént, amely képes útját állni a spermiumképződés utolsó szakaszának. Maga a felfedezés félig-meddig a véletlen műve volt, mivel eredményeikhez úgy jutottak, hogy véletlenszerű mutációkat idéztek elő a kísérleti egerekben, majd kiválogatták a terméketlenné vált egyedeket.

Így találták meg végül a Katnal1 jelű gént, amely a hímivarsejtek sejtvázának felépítéséhez szükséges fehérjék termelését szabályozza – a kutatók a sejtváz megfelelő felépítésének megakadályozásával a spermiumok működését iktatták ki. A módszer azért is nyerte el a tudósok tetszését, mert a spermiumok képzésének egyik legutolsó fázisáról van szó, vagyis a kezelés egyrészt nem veszélyezteti a spermiumok genetikai állományát, másrészt könnyebben visszafordítható.

Persze a mostani eredmények még évekre vannak a bármely gyógyszertárban kapható, férfiaknak szánt fogamzásgátló tablettáktól, mindez mégis roppant biztató.

A kérdés már csak az, hogy a férfiak hajlandóak lennének-e szedni egy ilyen gyógyszert? Férfiak, nyilatkozzatok!