Gyakoriak a vizes bolygók az Univerzumban

Egy újabb érv, miért találhatnak a csillagászok a jövőben nagyobb eséllyel Földhöz hasonló exobolygókat.

A Herschel Obszervatórium mérései alapján csillagászok először észlelték hideg vízgőzt tartalmazó poros korongot egy közeli – 175 fényévre található – fiatal – nagyjából tíz millió éves – csillag körül.

A fejlődő TW Hydrae csillag körüli bolygórendszerben később, maikor stabilizálódik a naprendszer, több óceánok borította bolygó “fejlődhet ki”.

“A hideg pára azt jelzi, hogy annyi víz található a TW Hydrae naprendszerben, hogy akár ezer földi óceánt is meg lehetve velük tölteni”, állítja Michael Hogerheijde a holland Leideni Obszervatórium csillagásza.

A Science folyóiratban megjelent tanulmány messzebb menő következtetéseket is levon a felfedezés alapján. Az eredmények azt sugallják, a Föld-szerű vizes bolygók gyakoribbak lehetnek a Világegyetemben, mint ahogy azt eddig feltételezték.