Emberi gén bújt egy baktériumba

24.hu

2011. 02. 15. 12:24

Eddig soha nem találtak baktériumban emberből származó DNS darabot.

A Northwestern Orvosi Egyetem kutatói a Neisseria gonorhoeae, azaz a kankóért, tripperért, gonorrheáért felelős baktériumban emberi eredetű géntöredékekre bukkantak.

Ez azt jelenti, hogy a közelmúltban egy evolúciós esemény során génátadás történt a nemi betegséget okozó baktériumok és az emberek között. A vizsgált baktérium között tizennégy kórokozóból háromnál sikerült kimutatni az emberi eredetű örökítőanyagot. Egy ellenőrző kísérlet szintén azonosította az emberi génrészletet.

A kutatók szerint a génátadás elméletileg segítheti a befogadótest gyorsabb megfertőződését, de egyelőre erre még semmilyen bizonyítékot nem találtak.

KANKÓ, TRIPPER, GONORRHEA

A kankó vagy tripper, tudományos nevén gonorrhoea nemi érintkezéssel terjedő bakteriális fertőzés, mely a nemi szervek és a húgyutak gyulladását okozza.

Tünetei férfiaknál: fehéres-gennyes váladék, amely a húgycsőnyílásból ürül. A húgyutak gyulladása fájdalmas is lehet, vizelési nehézséget okoz.

Nők fertőzése tünet nélkül lefolyik, ám tovább fertőzhetnek. Jeletkezhetnek tünetek, mint például: méhnyakgyulladás, hashártyagyulladás vagy petevezetékgyulladás, de ízületi gyuladást is létrehozhat. A meddőség egyik legfőbb oka.

Az új felfedezésről (Science Daily)