Növényt ettek a Neander-völgyiek

Főtt növények, zöldségek is szerepeltek a Neander-völgyi ember étrendjében.

Amerikai tudósok megkérdőjelezik azt a jelenleg elterjedt elméletet, hogy a Neander-völgyi ember mintegy 30 ezer évvel ezelőtti kihalásához hozzájárult a hústól való túlzott függése.

A kutatók számos növény – köztük egy vad fűfajta, gyökerek, gumók – maradványait találták meg nyomokban az Észak-Európában és Irakban napvilágra került fosszilizálódott Neander-völgyi fogakon lévő lepedékben.

Az elemzett növényi részecskék közül sok olyan fizikai változásokon ment korábban keresztül, amely megfelelt a főzés folyamatának. Mindez azt sugallja, hogy a Neander-völgyi a modern emberhez nagyon hasonlóan uralma alatt tartotta a tüzet.

Eddig nem találtak olyan bizonyítékot a tudósok, amely arra utalna, hogy a Neander-völgyi ősember növényeket termesztett volna, ám a mostani kutatási eredmények azt jelzik, hogy egyes növényeket előkészített és megfőzött, hogy így ehesse meg.

Az angol nyelvű tanulmány kivonata a neandervölgyiek fogazatáról (PNAS)

Ilyen lehet Magyarország 2050-re

Elsorvad a vidék, az élővilág kiüresedik, sok őshonos fajunk eltűnik, a tájat kevés, és azonos fajokból álló, egysíkú élőhelyek fogják uralni.