Részegesebb a férfiak agya

Az agy kémiája magyarázná miért válnak a férfiak közül többen alkoholistává.

A férfiak kétszer nagyobb valószínűséggel lesznek alkoholisták, mint a nők. A Biological Psychiatry folyóiratban megjelent új tanulmány azt vizsgálja, mi lehet ennek az oka.

A kutatók a férfiak agyának megnövekedett dopamintermelésében találták meg választ. A dopamin a testben termelődő vegyület, mely az idegrendszerben neurotranszmitteri szerepet tölt be. Az agyban neurohormonként van jelen, amit a hipotalamusz termel.

A dopamint többnyire az agy örömközpontjával hozzák kapcsolatba, azaz örömet stimulál, motiválja a személyt, hogy még több dopaminhoz jusson.

A férfiak szervezetében alkohol fogyasztása esetén kétszer annyi dopamin termelődik, mint a nőknél, így a férfiaknál nagyobb a valószínűsége, hogy újra és újra a pohár után fognak nyúlni a hormon okozta kellemes élményért. Mivel a szervezet vágyik a dopaminra, és a férfiaknál ebből több termelődik, ha isznak. Ezért nagyobb eséllyel okozhat az italfogyasztás függőséget a férfiak körében, mint a nőknél.