Lefényképeztek egy Földre veszélyes kisbolygót

Az újonnan felfedezett kisbolygó 2098-ban csapódhat a Földbe. Az ütközés hasonló lenne a Tunguz-eseményhez.

Felfedezte első, a jövőben Földünkre potenciálisan veszélyt jelentő kisbolygóját a nemrég indult aszteroidakereső program. A program egyik különlegessége óriási, 1,4 gigapixeles kamerája, amellyel le is fényképezték az objektumot.

A 2010 ST3 jelzéssel ellátott égitest 45 méter átmérőjű, néhány héten belül 6,5 millió kilométeres távolságban fog bolygónk mellett elrepülni.

Az aszteoridát 2010. szeptember 16-án fedezték fel, akkor a távolsága 32 millió kilométer volt. A 2010 ST3 jelenleg biztonságos távolságban halad el bolygónk mellett, a közeljövőben szintén nem jelent veszélyt a Földre.

A projektet vezető tudományos konzorium egyik tagja, Robert Jedicke a Hawaii Egyetem tudósa szerint a felfedezés mégis fontos, mivel jól mutatja az új rendszer érzékenységét. Ráadásul van némi esélye annak, hogy az objektum összeütközik a Földdel 2098-ban, így érdemes szemmel tartani.

Ha be is következne a katasztrófa, a 2010 ST3 valószínűleg darabjaira robbanna a légkörben, a közben keletkező, atombomba erejű lökéshullám azonban nagy területekre kiterjedő pusztítást okozna.

A Tunguzka-esemény, amelyről azt gondolják, hogy egy hasonló méretű test néhány kilométer magasságban bekövetkezett robbanása volt, körülbelül kétezer négyzetkilométeren tarolta le a szibériai erdőt 1908-ban.