Új elektromos csukafaj

Az Afrika déli részén talált csuka elektromos kisülésekkel érzékel és kommunikál.

A Regensburgi Egyetem és a Dél-Afrikai Vízi Biodiverzitás Intézet biológusai a Namíbia és Angola határán folyó Kunene folyóban bukkantak rá az új fajra.

A Kunene folyónál végzett kutatások során a biológusok most olyan nílusi csukákat fedeztek fel, amelyek egyértelműen elhatárolhatóak a H. ansorgii komplexum mind a hat eddig ismert alakjától.

A Kunenében élő példányok molekuláris genetikai módszerekkel vizsgálva is önálló típusnak bizonyultak, habár közeli rokonságban állnak az említett fajok tagjaival.

A nílusi csukák elektromosan érzékenyek, olyan szervekkel rendelkeznek, amelyek kisüléseit a fajon belüli és fajközi kommunikációban, továbbá a tájékozódásban használják fel.

Az elektromos kisülések azonban fajspecifikusak, ennek megfelelően a Kunene nílusi csukáinak kisülései különböznek a korábban említett fajok egyedeinél megfigyeltekénél, mind az általuk lerajzolt görbe alakjában, mind amplitúdóspektrumaikban.

Az újonnan felfedezett típust így új fajként azonosították, és a Hippopotamyrus longilateralis nevet adták neki. Eredményeiket a Journal of Natural History című folyóiratban tették közzé.