A ferihegyi repülőteret is érinti a világszerte fellépő informatikai probléma. A Budapest Airport Facebook-on számolt be arról, hogy az utasfelvételi rendszerünk hibája miatt késésekre és torlódásokra lehet számítani.
Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt, ezért járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti. Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít
– írták.
Amint a 24.hu korábban beszámolt róla, világszerte több bank, légitársaság és médiacég rendszerei álltak le egy windowsos számítógépeket sújtó hiba miatt. Azóta kiderült, hogy a problémát egy CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cég szoftverének frissítése okozta, amelyet javítottak is, a gondok azonban nem oldódtak meg azóta se.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez. A további torlódások elkerülés érdekében pedig kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe, illetve folyamatosan figyeljék a járatindulással kapcsolatos információkat a www.bud.hu oldalon.
Cikkünk frissül.