Tech

Villámgyors jegyvásárlási rendszert tesztel a BKK

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Magyarországon eddig sosem alkalmazott, de a világ több pontján már jól működő, a közösségi közlekedéshez hozzáférést biztosító digitális megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Központ, a K&H, a Mastercard és a Monet+, derül ki a vállalat közleményéből.

Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják a 100E repülőtéri járatot. Azonban ez a megoldás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval egyszerre az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolják az utazási jogosultságot.

Az utasoknak tehát nem kell majd papírjegyet vásárolniuk elővételben, illetve az sem jelenthet akadályt, ha még nem ismerkedtek meg a BudapestGO előnyeivel, ezért nincs letöltve telefonjukra az applikáció.

Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okostelefonjukat és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

Ez a fajta megoldás jóval gyorsabb a hagyományos bankkártyás fizetésnél. Az új rendszer a rendkívül rövid technikai átfutás mellett azzal is gyorsítja a vásárlást, hogy automatikusan az adott járat használatához tartozó tarifát – például a 100E járaton a Repülőtéri vonaljegy ellenértékét – terheli az ügyfelek bankkártyáján. A kísérleti időszak várhatóan 2023 elején indul, első lépésként a 100E reptéri busz vonalán. Kedvező tapasztalatok esetén a BKK további járatra is kiterjeszti a tesztet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik