Tech

Betiltják a belső égésű motoros autók eladását Kaliforniában

JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES / AFP
JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES / AFP

A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) csütörtökön megszavazta az új belső égésű motorral rendelkező autók értékesítésének fokozatos kivezetését. A határozat 2035-ben lép életbe, amikor is az államban értékesített új személygépkocsik és teherautók többségének elektromos vagy hidrogénüzeműnek kell lennie. A plug-in hibridekre külön szabályozást vezetnek be: ezek 2035 után az új autó értékesítések maximum 20 százalékát tehetik majd ki – írja a TechCrunch.

A szabályozás Gavin Newsom kaliforniai kormányzó 2020-ban kiadott rendeletének eredménye, amelyben komoly célokat tűzött ki a klímaváltozás elleni küzdelem részeként. A határozat szerint ugyan fokozatosan betiltanák a benzines autók eladását, a belső égésű motorral hajtott járműveket azonban nem fogják kitiltani az utakról, sőt az ilyen típusú használt autók értékesítését sem állítják majd le az államban.

Kalifornia mellett további 16 állam és Washington is hasonló döntést fontolgat.

A fokozatos kivezetés részeként deklarálták, hogy 2026-ra az új autók értékesítésének 35 százalékát, 2030-ra pedig 68 százalékát kell kitennie a nulla kibocsátású járműveknek. Az állam energiaügyi bizottság friss adatai szerint 2021-ben a Kaliforniában eladott új autók mindössze 12,4 százaléka volt elektromos vagy plug-in hibrid jármű.

A szabályozó hatóság szóvivője szerint a mostani döntés nem tiltás, ugyanis akinek 2035-ben még belsőégésű járműve lesz, a jármű élettartamának végéig megtarthatja azt. Hasonlóan látja ezt a Sierra Club környezetvédelmi szervezet is, amely az új követelményeket inkább alapvető átmenetnek, mintsem tiltásnak tartja. Katherine García, a Sierra Club egyik kampányának igazgatója úgy fogalmazott: ez a közegészség és az éghajlat védelmének érdekében tett józan lépés.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik