Tech

A Google elárulta, hol nyaral a magyar

Mathieu Thomasset / Hans Lucas / AFP
Mathieu Thomasset / Hans Lucas / AFP

A Google időről időre közzéteszi statisztikáit arról, hogy az egyes országok felhasználói mire keresnek rá legnagyobb arányban a böngészőben. A turisztikai szezon kezdetével most a magyarok kedvenc utazási célpontjait listázta a vállalat, amelyből kiderül, hogy a pandémiás időszak után, a korlátozások feloldásával az all inclusive nyaralások szerepelnek az első helyen a magyar turisták kívánságlistáján. A Google Trend adataiból az is kiderült, hogy nem csökken a belföldi úti célok népszerűsége a külföldi desztinációk iránti felfutó érdeklődés mellett sem.

A Google Trends valós idejű keresésekből származó információi szerint az elmúlt évek bizonytalanságai után nagy lelkesedéssel tervezik utazásaikat a magyarok. A Google-keresések alapján a turizmus kategóriában az első negyedévben 43 százalékkal nőtt a keresési volumen a 2021 hasonló periódusához képest. A világjárvány előtti szinthez képest is szignifikáns emelkedés figyelhető meg, mintegy 13-16 százalékkal magasabb a turisztikai keresések száma az év első hónapjaiban.

Egy új trend is kirajzolódóban van, a külföldi „nagy utazások” egyre népszerűbbek.

A keresésekben az tükröződik, hogy a felhasználók olyan szervezett álomnyaralásokra vágynak, ahol mindenről gondoskodnak helyettük. A Google Trends szerint Magyarországon a „nyaralás all inclusive” iránti keresések 360 százalékkal nőttek az előző év hasonló periódusához (január 1. – március 11.) képest. Az is látszik, hogy a pandémia és a lezárások óvatosabbá tették a magyarokat, kevésbé terveznek jóval előre – megugrott a „last minute utazás” kifejezésre való keresések száma is.

A kutatási trendek azonban csupán a böngészők terveiről árulkodnak. A jelenlegi bizonytalan régiós helyzetben nem jelenthetjük ki teljes biztonsággal, hogy ezek az utak meg is valósulnak úgy, ahogy megálmodták őket – de az általános szándék felismerhető. A tavaly óta elérhető Destination Insights with Google eszköz megmutatja, hogy mely úti célok iránt érdeklődnek a Google felhasználói leginkább, ezzel segítve a hazai turizmus szektort és az annak részeként tevékenykedő számos kis- és középvállalkozást a turisztikai trendek nyomon követésében.

Ezek szerint a legnépszerűbb külföldi úti célok:

  1. Olaszország
  2. Törökország
  3. Horvátország
  4. Görögország
  5. Egyiptom
  6. Spanyolország
  7. Ausztria
  8. Csehország
  9. Egyesült Királyság
  10. Franciaország.

A Google Trends a 2022. május 3-a és június 3-a közötti keresések eredményeiből állította fel a külföldi desztinációk rangsorát.

Sokan belföldön pihennének

Szállás és étterem kategóriában 2022 első negyedévében az előző négy évhez viszonyítva magasabb keresési volumen volt tapasztalható, a háborút kitörését követő februári kisebb megtorpanást további emelkedés követte. A rendelkezésre álló információk szerint 2019-hez képest is 18-28 százalékos növekedés volt tapasztalható.

„A Szallas Group legutóbbi kutatásából is a magyar fogyasztók optimizmusa rajzolódik ki. A válaszadók a közeljövőben nemcsak belföldre, hanem külföldre is nagy arányban (58 százalék) terveznek utazást, a legtöbben környező országokba. Erre a tendenciára reagálva a Szallas Group stratégiájának középpontjában a regionális szálláskínálatunk bővítése, a régió országainak turisztikai attrakcióinak összekapcsolása és az országok közötti utazások ösztönzése áll” – mondta el Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója.

A külföldi úti célokat övező egyre nagyobb érdeklődés mellett a belföldi üdülőhelyek iránti keresések mennyisége is megugrott. A Google Keresések alapján a turizmus kategóriában a Balaton környékén fekvő Keszthely, Siófok, Balatonfüred és az olyan gyógyvizes területek, mint Eger, Gyula és Hévíz a top desztinációk közel 200 százalékos növekedéssel a 2021-es március-áprilisi periódushoz képest. 2022 januártól májusig tartó periódusában a szállás kategórián belül Olaszország, Törökország, Horvátország és Spanyolország iránt több mint 75 százalékkal nőtt az érdeklődés a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik