Tech

Az ébren töltött idő harmadában appokat nyomogatnak a felhasználók

Ute Grabowsky / Photothek / Getty Images
Ute Grabowsky / Photothek / Getty Images

A világ tíz legnagyobb mobilpiacának számító ország androidos készülékeket használó lakosai átlagosan 4,8 órát töltenek el naponta különféle telefonos alkalmazásokkal – mutatja az App Annie legfrissebb nagy mobilos jelentése. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag az ébren töltött órák harmadát a telefonozás teszi ki a napból, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés.

Az érték különösen Brazíliában és Indonéziában magas (átlag 5,4 óra), míg az Amerikai Egyesült Államok felhasználói csak a tizedik helyen állnak a napi 4,2 órával. A britek a 12. helyen állnak napi 4 órával. Szinte minden kategóriában – eltöltött idő, letöltésszám és bevétel – rekordot döntött a mobiltelefon, a nagyképernyő eközben lassan haldoklik – mondta Theodore Krantz, a cég ügyvezetője.

Hogy mely alkalmazásokkal ütik el a legtöbb időt a netezők, nem olyan meglepő: tízből hét percig valamilyen közösségi oldalé, fotós vagy videós alkalmazásé a figyelem. A 2021-es évben legtöbbször a TikTokot töltötték le, az előrejelzések szerint pedig az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.

Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt az App Annie szerint. A világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett. A mobiljátékok használata szintén nőtt, 116 milliárd dollárt költöttek rá a felhasználók.

A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt – globálisan több mint 100 milliárd órát – töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték. Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.

Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is.

2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.

(Mashable, MTI)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik