Ismét az iPhone az elsőszámú telefonmárka Kínában, méghozzá jelentős fölényt szerezve az androidos konkurensek felett –mutatják a Counterpoint Research elemzőcég friss, októberi számai. Mindössze egy hónap alatt 46 százalékos növekedéssel az Apple valaha volt leggyorsabb tempót diktálta eddigi kínai jelenléte alatt az októberi időszakban. Az almás cég felfutásának legnagyobb áldozata a Huawei, a kínai gyártó eladási számai már két éve folyamatosan esnek.
Az Apple számai azt mutatják, hogy meglehetősen nagy a kereslet az ősszel bemutatott iPhone 13 széria tagjai iránt. Az elemzőcég szakértője, Varun Mishra szerint az ellátási nehézségek ellenére Kínában mindössze 4-5 hetet kell várni egy iPhone 13 Pro vagy iPhone 13 Pro Max modellekre, sok vásárló inkább fizet többet azért, hogy előbb kézhez kapja a készülékét.
A kínai mobilpiac összességében lelassult idén, de az Apple növekedése egy pozitív jelnek tekinthető, mivel azt indikálja, hogy a kínai mobilvásárlók fogékonyak a felsőkategóriás modellek iránt, ez pedig jó lehetőség a márkáknak. Az ellátási lánc is előnyben részesíti a prémium mobilokat, mivel jelentősebb profitot tudnak rajtuk szerezni.
A globális piacot nézve egyébként úgy tűnik, hogy a jellemzően előtte haladó Samsungot is lenyomhatta a hónapban a cupertinói cég, a Statcounter grafikonja szerint az Apple-nek 28,21 %, míg a dél-koreaiaknak 27,06 % a piaci részesedése az októberi hónap végén.