Egy ideje tudni lehet, hogy a Facebook a Ray-Ban márkájú szemüvegeket gyártó olasz Luxotticaval közösen dolgozik egy okosszemüvegen, de a konkrétumokra szeptember 9-ig kellett várni. A közösségi óriás csütörtökön hivatalosan is lerántotta a leplet a „Ray-Ban Stories” nevű kiegészítőről, ami funkcióit tekintve leginkább a Snapchat szemüvegére hasonlít.
A szemüveg két ötmegapixeles kamerát kapott, amikkel viselője fotókat és videókat készíthet úgy, hogy közben a keze teljesen szabad. Sőt, a beépített hangszórók azt is lehetővé teszik, hogy a beérkező hívásokat fogadni tudja a felhasználó. Még egy Qualcomm Snapdragon processzort, érintőkijelzőt és három mikrofont is sikerült elrejteni benne. Lényeges különbség viszont, hogy az okosszemüveg ezeket a funkciókat úgy kínálja, hogy közben egy teljesen hétköznapi napszemüvegnek tűnik, köszönhetően a Ray-Ban formatervezésének. A kamerás okosszemüveget három klasszikus dizájnban lehet választani (Wayfarer, Round, Meteor).
Az eszköz 299 dollárba (kb. nettó 88 ezer forint) kerül, de egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon elérhető lesz-e.