Új értesítést tesztel az Instagram, amit egyelőre csak a felhasználók szűk köre lát – számolt be róla az Engadget. A kiválasztottak előtt a hírfolyam tetején jelenik meg a felhívás, hogy próbálják ki a Facebook alkalmazást is, ami többek közt olyan egyedi funkciókat kínál, mint a Marketplace piactér vagy a társkereső. Az üzenet azok számára jelenik meg, akik korábban összekapcsolták a Facebook- és az Instagram fiókjukat, de a mobiljukra nincs telepítve Facebook app.
Felmerül a kérdés, mi szükség van erre? A válasz a számokban rejlik: a Facebook negyedéves jelentésének jót tenne, ha sikerülne feltornázni a közösségi oldal aktív felhasználóinak számát. Ez pedig a legújabb agresszív lépés afelé, hogy a közösségi cég az egyre lassuló ütemben növekvő fő szolgáltatásába tereljen át embereket. Egy ideje nyilvánvaló ugyanis, hogy a fiatalabb korosztály inkább az olyan vizuális platformokat részesíti előnyben, mint az Instagram, míg a Facebook közössége elöregedik.
Az még kérdéses, hogy idővel szélesebb körben is elkezdik-e láthatóvá tenni az egyébként eltüntethető értesítést, a teszt mindenesetre jól mutatja, hogy a Facebook nem adja fel a harcot azért, hogy az Instagram-felhasználók a Facebookon is több időt töltsenek.