Az Apple tavaly év végén előírta a fejlesztők számára, hogy az App Store-ban közzétett alkalmazásaik mellett tüntessék fel, milyen típusú adatokat gyűjtenek be a felhasználókról.
Az appboltban három kategóriában jelennek meg az appok tevékenységét átláthatóbbá tevő információk: a felhasználók követésére használt (más helyekről származó, főleg hirdetések célzására alkalmas), a hozzájuk kapcsolódó (bármi, amivel azonosíthatóvá válnak), illetve a nem hozzájuk kapcsolódó adatok (névtelen geolokációs adatok, vagy böngészési előzmények). Amennyiben a fejlesztők ennek nem tesznek eleget, nem frissíthetik az alkalmazásukat.
Az App Store-ban a héten kezdtek el láthatóvá válni a Google által megadott címkék a Gmail levelező adatlapján. Így átláthatóvá vált, hogy a Gmail alkalmazás az iOS felhasználókkal kapcsolatban az alábbi, mobil által szolgáltatott információkat gyűjtheti és kapcsolhatja össze a felhasználó személyével, illetve továbbíthatja azokat a hirdetők felé:
- névjegyeket,
- vásárlási előzményeket,
- keresési előzményeket,
- használati adatokat,
- diagnosztikai információkat,
- kontakt információkat,
- helyadatokat,
- felhasználói tartalmakat.
A Google hozzátette, hogy a feltüntetett kategóriák a legkiterjedtebb szintű adatgyűjtést mutatják, ami akkor érvényes, ha a felhasználó az alkalmazás összes elérhető funkcióját szeretné használni. Az adatvédelmi beállítások bármikor megváltoztathatók a Google-fiókon belül.
Screenshot: The Verge
Google has finally added Apple App Store privacy labels to its Gmail app, almost a month after we ran an article wondering what was taking so long (via MacRumors). The app is the second major Google app to get the labels, a… https://t.co/eJw9vhD8Qa pic.twitter.com/odbXph3FYt
— charles (@charlesmcurry) February 23, 2021