Mi is írtunk róla, hogy az Apple nemrég kötelezővé tette a fejlesztők számára, hogy az App Store-ban közzétett alkalmazásaik mellett tüntessék fel, milyen típusú adatokat gyűjtenek be a felhasználókról. Az alkalmazásboltban három kategóriában jelennek meg az appok tevékenységét átláthatóbbá tevő információk iOS 14 alatt: a felhasználók követésére használt (más helyekről származó, főleg hirdetések célzására alkalmas), a hozzájuk kapcsolódó (bármi, amivel azonosíthatóvá válnak), illetve a nem hozzájuk kapcsolódó adatok (névtelen geolokációs adatok, vagy böngészési előzmények). Amennyiben a fejlesztők ennek nem tesznek eleget, nem frissíthetik az alkalmazásukat. A címkék megjelenítése mellett 2021-től azt is tervezik bevezetni az App Store-ban, hogy a felhasználóknak beleegyezésüket kelljen adniuk egyes alkalmazásoknak ahhoz, hogy hirdetési célokból kövessék az aktivitásaikat.
Ez az irány nem igazán tetszik a kifejezetten sok felhasználói adatot gyűjtő Facebooknak, ami egy egyszerű morgolódással nem érte be, és a kis- és középvállalkozások érdekeit hangoztatva ment neki nyilvánosan a cupertinói almás vállalatnak. Zuckerbergék egy teljes oldalas újsághirdetést jelentettek meg a Washington Postban, New York Timesban és a The Wall Street Journalban, amiben azt üzenik, hogy a kisebb fejlesztőket kifejezetten hátrányosan érinthetik az új feltételek, hiszen ők a hirdetésekből tudnak bevételt szerezni (ehhez pedig adatok kellenek), máskülönben fizetőssé kell tenniük a szolgáltatásukat, ez pedig a felhasználóknak is „rossz”.
Az Apple válasza szerint ők pusztán annyit szeretnének, hogy a felhasználók nagyobb kontrollt kaphassanak az adataik felett.