Mostanra már rengeteg vállalat csatlakozott ahhoz a bojkotthoz, amit az Egyesült Államok egyik legismertebb, antiszemitizmus és rasszizmus ellen küzdő szervezete, az Anti-Defamation League (ADL) hirdetett a Facebook ellen, mivel megítélésük szerint a legnagyobb közösségi oldal nem lép fel elég hatékonyan Donald Trump gyűlöletkeltő és álinformációkat terjesztő posztjaival szemben. Az ügy hátterében egy május végi, komoly botrányt keltő és a Twittert is korábban nem látott lépésre sarkalló bejegyzés áll.
A cégek úgy bojkottálják Mark Zuckerberg vállalatát, ahogy az a legjobban fáj: nem hirdetnek sem a legnagyobb közösségi oldalon, sem az Instagramon. Ugyan nem ezen mozgalom keretén belül, de függetlenül
A redmondiak még májusban függesztették fel a hirdetések vásárlását az Egyesült Államokban, amit most globálisan is kiterjesztenek. A nagyvállalat elmondása szerint azért döntöttek így, mert aggasztja őket, hol és milyen környezetben helyezik el a reklámjaikat.
A Facebook piaci értéke 60 milliárd dollárt zuhant az elmúlt két napban, miután a nagy cégek csatlakoztak a bojkotthoz. Köztük van az Unilever, a telekommunikációban érdekelt Verzion, a The North Face, a Patagonia, az édességeiről híres Hershey és a Ben & Jerry’s, a Honda és péntek este a Coca-Cola is. A Mashable nemrég listán szedte össze, hogy eddig kik csatlakoztak a kezdeményezéshez:
(Kiemelt kép: GettyImages)