Egyre több cég csatlakozik ahhoz a bojkotthoz, amit az Egyesült Államok egyik legismertebb, antiszemitizmus és rasszizmus ellen küzdő szervezete, az Anti-Defamation League (ADL) hirdetett a Facebook ellen, mivel megítélésük szerint szerintük a elgnagyobb közösségi oldal nem lép fel elég hatékonyan Donald Trump gyűlöletkeltő és álinformációkat terjesztő posztjai ellen – az ügy hátterében egy május végi, komoly botrányt keltő és a Twittert is korábban nem látott lépésre sarkalló bejegyzés áll.
A kezdeményezéshez egyre több cég csatlakozik, akik úgy bojkottálják Mark Zuckerberg vállalatát, ahogy az a legjobban fáj: nem hirdetnek sem a legnagyobb közösségi oldalon, sem az Instagramon. Eddig olyan cégek álltak be az ügy mögé, mint az Unilever, a telekommunikációban érdekelt Verzion, a The North Face, a Patagonia, az édességeiről híres Hershey és a Ben & Jerry’s, a Honda és péntek este a Coca-Cola is.
Miután az egyik legnagyobb hirdetőnek tartott Unilever is csatlakozott az akcióhoz, a Facebook részvényei 7 százalékot zuhantak a tőzsdén, és ennek lehet a következménye, hogy péntek este Zuckerberg egy hosszú bejegyzésben kezdett tűzoltásba. Ugyan pár hete még védte a céget, amiért nem távolították el Donald Trump erőszakot emlegető posztját, de a mostani pírásában – többek között – már az olvasható, hogy azokat a bejegyzéseket, amik erőszakhoz vezethetnek, vagy embereket foszthat meg a szavazati jogától, minden esetben eltávolítják, még akkor is, ha azt egy politikus vagy kormányzat teszi közzé.
Kiemelt kép: Tobias Hase / Getty Images