Tech

Új vásárlási funkcióval állt elő a Facebook

A Facebook nagyot lép az e-kereskedelem világa felé, az Egyesült Államokban elindította a Shops szolgáltatást, amivel a vállalkozások ingyenes piactereket hozhatnak létre a Facebookon és az Instagramon. A közösségi óriás vezetője, Mark Zuckerberg egy élő közvetítésben tette meg a nagy bejelentést, hozzátéve, hogy szerinte az új vásárlási lehetőség jelentős szerepet kaphat a gazdaság újraindításában a koronavírusos járvány alatt és után. Mivel sok üzlet nem nyithat ki, és nem minden vállalkozónak van online felülete, elsősorban azoknak a kisebb vállalkozóknak lehet nagy segítség, akik eddig semmilyen figyelmet nem fordítottak webshopra – főleg őket viseli meg a járvány a Facebook szerint.

A Shops használata ingyenes, de a Facebooknak így is származik belőle haszna, hiszen a cégek hirdetéseket vásárolhatnak a boltjuk népszerűsítésére. A kereskedők kiegészítő funkciókat is kapnak, a Messengeren keresztül tarthatják a kapcsolatot az ügyfelekkel, illetve élő közvetítéseken keresztül is lehetséges lesz közvetlenül vásárlásokat bonyolítani.

A Shops a céges Facebook-oldalakon keresztül érhető el az Egyesült Államokban, nyáron aktiválják az Instagramon is. Az év későbbi részében kerül egy dedikált gomb a közösségi oldal navigációs sávjára is. Arról egyelőre nincs információ, hogy a későbbiekben tervezik-e a boltok bevezetését más országokban is.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik