Tech

Ne higgye, hogy csak úgy luxusautót kap a szőke celebtől

Időről időre bukkannak fel a Facebookon olyan csalókampányok, amelyekben hírességek, ismert emberek identitását lopják el kiberbűnözők annak érdekében, hogy rászedjék áldozataikat. A napokban magyar profilokon is támadásba lendültek olyan fiókok, amelyek a több mint 8 millió követővel bíró Supercar Blondie néven tevékenykedő Alexandra Mary Hirschi nevével és képeivel élnek vissza. A YouTube-videókat készítő hölgy méregdrága autókat mutat be videóiban, így nem véletlen, hogy a csalók épp egy luxusautóval kecsegtető nyereményjátékhoz használják fel az ismertségét.

A kamuprofil nem feltétlen barátnak jelöléssel hívja fel magára a figyelmet, hanem kifejezetten az eredeti Supercar Blondie oldalról tartalmakat megosztó felhasználók bejegyzéseihez kommentel. Ebben megköszöni a megosztást, és azt írja, hogy a posztoló nyert valamit, ezért látogasson el a profiljára. Az viszont szembetűnően csak nyereményjátékokkal van tele, és azok szövegezése is rendkívül gyanús, többek közt azért, mert egy linkre való kattintásra buzdít.

Mint mindig, most is érvényes az a mondás, hogy ha valami túl szép hogy igaz legyen, valószínűleg nem is az. A hamis nyereményjátékok tipikus jellemzőit a Nemzeti Kibervédelmi Intézet is összeszedte, amik az alábbiak:

  • ismert márkákat és szervezeteket személyesítenek meg
  • személyes adatok megadására, vagy linkekre való kattintássra kérnek minket
  • hamar kiderül, hogy mégis fizetni kell egy jelképes összeget, hogy átvehessük a nyereményt
  • sürgető hangnemben szólítanak fel az azonnali cselekvésre (most, azonnal, ne maradjon le)

Hétköznapi felhasználóként mindig legyünk gyanakvóak, ha valaki ingyen szeretne nekünk nagyértékű dolgokat adni a neten. Még akkor se kattintsunk az ilyen ajánlatokban szereplő hivatkozásokra, ha azok legitimnek tűnnek! Inkább keressünk rá adott szervezet weboldalára, tájékozódjunk az adott nyereményjáték szabályzatáról és az adatkezelési irányelvekről.

Forrás: 24.hu

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik