Az Egyesült Államok még tavaly tette fel a Huaweit egy olyan fekete listára, ami megtiltja az amerikai vállalatoknak, hogy üzleteljenek a kínai gyártóval. Ennek következtében a cég elvesztette a jogot arra, hogy Google szolgáltatásokkal kínálja a telefonjait, és ősszel a Mate 30 széria tagjai már Google Térkép, Gmail, YouTube és Play Áruház nélkül kerültek forgalomba. Ez nem kis csapás volt a kínaiaknak, de az éves eredményeiken még nem érződött: 2019-ben 240 millió mobilt értékesítettek világszerte, és a Samsung után a második helyen végeztek a gyártók sorában,
2020 viszont már nem lesz ilyen fényes, ugyanis belsős források szerint a cég erre az évre már 20 százalékos visszaeséssel számol, ami azt jelenti, hogy idén 190-200 millió telefon értékesítését prognosztizál. Hogy a zuhanás megáll-e ennyinél, azt korai lenne megmondani, de ha a cég nem kapja vissza a Google szolgáltatásait, akkor a tervezett csökkenés abszolút reális. Ne feledjük, a tavalyi számoknak nagyon jót tett, hogy a rendkívül népszerű P-szériát még nem érintette az amerikai szankció, idén viszont a P40 termékcsalád tagjai már mind Google szolgáltatások nélkül érkeznek.
Hogy ez pontosan mit jelent a felhasználók számára, arról részletes cikkben számoltunk be, és az abszolút jó ár-érték arányú Huawei P40 Lite esetében is azt írtuk, hogy a telefont csak azoknak merjük ajánlani, akik jártasak az alkalmazások kerülőúton történő beszerzésében, nem idegenkednek az ilyen megoldásoktól, továbbá nem ijednek meg, ha alkalmazás formájában nem használhatják az olyan jól bevált szolgáltatásokat, mint például a Gmail, a Drive, a YouTube vagy éppen a Google térkép.