Tech

A kütyüket kapkodták el leghamarabb a Black Friday-en

Az Extreme Digital közleménye szerint érdekes tanulsággal zárult a cég idei második, péntektől vasárnapig tartó Black Friday-e. Az első akciós napon inkább az elektronikai eszközök (okostelefon, notebook, fényképezőgép) voltak az előtérben, a háromnapos második fekete pénteki kampányban a konyhai nagygépek (hűtőszekrény, mosogatógép, tűzhely, sütő) taroltak.

Öt évvel ezelőtt az Extreme Digital a legelső cégek között rendezte meg a Black Friday-t Magyarországon, 2019-ben pedig reagálva a hazai trendekre, több fekete pénteket is megrendezett: a november tizenötödikei Black Friday után november 22-től egészen vasárnap éjfélig kínálta akciós árait.

Kütyüktől a nagygépekig

Az első Black Friday során főként az elektronikai eszközök, így például a tévé, notebook, mobiltelefon, fényképezőgép, konzol uralta a legjobban fogyó termékek top 10-es listáját. Ehhez képest a második heti akciós napok során egyedül a televízió tudta megőrizni első helyét, a mobiltelefon csak a hatodik legnépszerűbb termékké vált, a hűtőszekrény, a tűzhely, sütő, és a mosogatógép maga mögé utasította ezt a kategóriát,

a táblagépek és a digitális fényképezőgépek pedig be sem tudtak kerülni az eladási forgalom alapján összeállított top 10-be.

Ha az idei két Black Friday teljes forgalmát nézzük, az mintegy két és félszer akkora volt, mint az Extreme Digital tavalyi, egynapos fekete pénteké – írja a cég. Másképp alakultak a webáruház látogatottsági csúcsai is: november 15-én a reggeli órákban, a kezdés után volt a legtöbb érdeklődő, míg a második kampány során péntek, szombat és vasárnap délután is voltak csúcsok. A második kampány során vasárnap délután érkezett a legtöbb érdeklődő az oldalra.

A Black Friday hétvége során a darabszámot tekintve a Honfoglaló társasjáték, a Finish mosogatókapszulák, illetve a LEGO gyártmányú Télapó kulcstartó fogyott a legjobban. Ezen kívül a második kampányban nagyobb arányban (78 százalékhoz képest 81 százalék) érkeztek rendelések belföldről, viszont a Budapestről (28 százalék) és vidékről (72 százalék) érkező rendelések aránya változatlan maradt.

(Kiemelt kép: iStock)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik