A Sony megbízásából Európában készített Evolution of the Living Room kutatás szerint a megkérdezettek 35 százaléka 55 hüvelyknél nagyobb képátlójú televízióra vágyik, 16 százalékuk pedig 65 hüvelyknél is nagyobbra. Az extra nagy méretű televíziók utáni vágy Franciaországban a legnagyobb, ahol a megkérdezettek 26 százaléka 65 hüvelyknél nagyobb méretű tévén élvezné kedvenc videós tartalmait.
A kutatás arra is kitér, hogy tízből egy ember státuszszimbólumként tekint egy elegáns, nagy méretű otthoni televízióra, ezzel megelőzve a rangsorban az okostelefonokat és tableteket (7%), a dizájner ruházatot (7%) és a drága, minőségi karórákat (6%) is.
„A feltűnő, kirívó, a szemet vonzó tárgyainkra hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint sikereink zálogaira. A „nagyobb jobb” ideológia eddig soha nem látott méreteket öltött a mai otthoni televíziózás és szórakozás világában, ezért sokaknak már nem csak az fontos, hogy mi jelenik meg a képernyőn, hanem az is, hogy milyen körülmények között élvezheti a kijelzőn látottakat” – elemezte a válaszokat Emma Kenny, brit pszichológus, TV szakértő.
A kutatásban résztvevő európai országok közül Olaszországban vágynak a legtöbben a nagyobb méretű televízióra (57%), azonban az olaszok hajlamosabbak túlbecsülni otthonuk méretét. A megkérdezettek 18 százaléka elismerte, hogy vásárolt televíziójuk túl nagynak bizonyult nappalijukba. Bár a közvélekedés szerint a férfiakat jobban érdekli a méret, érdekes adat, hogy
„A magyarországi tendenciák is egyértelműen mutatják, hogy a felhasználók számára egyre fontosabb a nagyobb képernyőméret. Az elmúlt három évben közel megduplázódott a nagyképernyős, 55 hüvelyknél nagyobb átmérővel rendelkező televíziók száma Magyarországon, és az adatok alapján további növekedésre lehet számítani az elkövetkező években” – nyilatkozta Alex Hope, a Sony Magyarország kereskedelmi igazgatója.