Tech
This NASA artist's illustration released June 27, 2019 shows NASA’s Dragonfly rotorcraft-lander approaching a site on Saturn’s exotic moon, Titan. - Taking advantage of Titan’s dense atmosphere and low gravity, Dragonfly will explore dozens of locations across the icy world, sampling and measuring the compositions of Titan's organic surface materials to characterize the habitability of Titan’s environment and investigate the progression of prebiotic chemistry.Dragonfly will launch in 2026 and arrive in 2034. The rotorcraft will fly to dozens of locations on Titan looking for prebiotic chemical processes common on both Titan and Earth. Dragonfly marks the first time NASA will fly a multi-rotor vehicle for science on another planet; it has eight rotors and flies like a large drone. It will take advantage of Titan’s dense atmosphere – four times denser than Earth’s – to become the first vehicle ever to fly its entire science payload to new places for repeatable and targeted access to surface materials. (Photo by HO / NASA / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / NASA/HANDOUT" - NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS

Drónt küld a NASA a Szaturnusz legnagyobb holdjára

Drónt küld a Szaturnusz legnagyobb holdjára, a Titánra hét év múlva az amerikai űrkutatási hivatal (NASA): a Dragonfly (Szitakötő) nevű eszköz a jeges égitest több pontján is landolni fog, hogy a mikrobiális élet lehetséges nyomai után kutasson – írja az MTI. Az atommeghajtásra épülő misszió a NASA New Frontiers programjának része. Ennek a programnak a keretében indították útnak a New Horizons űrszondát is, amely 2015 júliusában haladt el a Plútó mellett, minden eddiginél közelebb jutva a törpebolygóhoz.

A Dragonflyt a tervek szerint 2026-ban indítják útnak és 2034-ben fog megérkezni a Titánra.

A drón az óriáshold felszínén lévő dűnék egy részén, később pedig egy kráteren is landolni fog. A misszió fejlesztési költségei nagyjából 850 millió dollárra (242 milliárd forint) rúgnak.

„Az teszi igazán izgalmassá ezt a missziót, hogy a Titánon az élethez szükséges minden összetevő megvan” – mondta csütörtökön Lori Glaze, a NASA bolygókutatási részlegének vezetője.

A „ködfátyolba” burkolózó Titánt sűrű légkör veszi körül. Az égitestet metántavak és jéghegyek borítják, felszíne alatt óceán húzódik, mindez alapos okot ad a kutatóknak annak vizsgálatára, hogy az óriásholdon uralkodó állapotok között létezhetnek-e primitív életformák. A Titánt utoljára a nemzetközi Cassini-Huygens misszió keretében vizsgálták, amelynek zárásaként a Cassini anyaszonda 2017 szeptemberében a Szaturnusz légkörében megsemmisült.

Elértük az eddig vizsgált legtávolabbi égitestet
6,5 milliárd kilométerre lévő aszteroidáról lőtt képeket a NASA űrszondája.

(Kiemelt kép: HO / NASA / AFP)