Kedd délelőtt 10 óra magasságában érkezett az első panasz a Telekom Facebook-oldalára, hogy Budapest területén nem lehet telefonálni. Egy olvasónk is jelezte felénk a problémát 11 óra körül, kollégánk pedig arra lett figyelmes, hogy a mobilnetet nem tudja használni. Vannak azonban olyan telekomos kollégák, akik semmi furcsát nem tapasztaltak, így vélhetően részleges akadozásról van szó. Egy bejelentés szerint Szegeden is tapasztalható kimaradás, így nagy eséllyel az egész országban rakoncátlankodhat a hálózat egyeseknél.
A szolgáltató 11 körül adta ki a hivatalos választ Facebook-oldalán, mely szerint valóban náluk van a baj, központi hibáról van szó. Az alábbi tájékoztatást adták a panaszkodóknak:
„Elnézésedet kérjük a kellemetlenségek miatt! A 4G-hanghívással központi probléma tapasztalható, ezért kérjük, a készülék (hívó és hívott félnél is) hálózati beállításában (ehhez segítséget találsz a típus kiválasztását követően a http://bit.ly/2J4TapD oldalon) válaszd ki a 2G-3G opciót, vagy kapcsold ki a 4G-t. Munkatársaink már dolgoznak a hiba elhárításán, bízunk abban, hogy hamarosan helyreáll a VoLTE szolgáltatásunk (http://bit.ly/2J0kd5m) működése. Megértésedet köszönjük!”