Tech

Kések, bandák és fegyverek – erre keresnek rá a legtöbben az internet sötét oldalán

Brit kutatók megfigyelték, hogy a negatív, erőszakos kifejezések közül melyek vezetik a listát az országukban – kiderült, hogy a kések, a bandák és az egyéb fegyverek mindent visznek, de a legtöbb keresés ezekkel kapcsolatban mégis a segítségkérés és az információgyűjtés témakörébe fér bele, írja a BBC.

A Moonshot CVE kutatása április 27-e és május 12-e között készült Angliában, Skóciában és Wales-ben. Az eredmények nagyon jól mutatják, milyen kétségbeejtően tudja befolyásolni az internet és a közösségi média az internetezők világképét.

A legtöbbet keresett kifejezés az erőszakos kifejezések közül a késálló mellény és a golyóálló mellény volt, ezt követte a zombikés, a rejtett kés és a Rambo kés. A listában helyet kapott még a „késeléses videók”, a „hol vegyek LSD-t”, a „csatlakozás egy bandába”, vagy a „hova szúrjak” is.

A kutatók különböző kategóriákba sorolták az eredményeket, az első, legnépesebb csoportot a krízishelyzetre utaló keresések alkották. Ilyenkor olyasmire kerestek rá a felhasználók például,

hogy hogyan lehet egy késelést túlélni. Ebből 13600 keresést számoltak.

A második kategória az erőszakos cselekedet tervezésére utalt, ebből volt 7500. Itt olyasmiket találtak a kutatók, mint a fegyvervásárlási szándékra utaló kérdések, vagy az, hogy hová kell szúrni egy késsel, ha meg akarunk ölni valakit.

A harmadik kategória 900 kereséssel az érdeklődőket takarta, a negyedik pedig a menekülést, mint például egy bandából való kiszállás lehetőségét, itt 110 keresés volt.

Fotó: iStock

A Moonshot azt is kiderítette, hogy a videós formátumban terjed a legjobban az erőszak. Megvizsgáltak húsz ilyen témájú felvételt Youtube-on, amelyek közül szinte mindegyik arról szólt, hogy valakit erőszakosságig provokáltak. Ezek a videók összesen 2,5 millió megtekintésnél jártak, és 20500 hozzászólást generáltak. A nézők nagy része férfi volt, és háromnegyedük 25 év alatti.

A kutatók szerint azok, akik ilyen kontentet feltöltenek, általában Instagramon vagy Snapchaten élő videóban osztják meg őket először, majd feltöltik Youtube-ra, hogy minél nagyobb közönséget érhessen el minél hosszabb időtartamon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik