Óriási a verseny a legtöbb feliratkozóval rendelkező youtuber-címért, ezért érdekes időben jön a Youtube bejelentése: úgy néz ki, eltörlik a pontos feliratkozószámokat az oldalakról, és csak kerekítve fogják mutatni, kit hányan követnek. A változtatás nem igazán fog tetszeni az olyan appoknak és cégeknek sem, amelyek azzal foglalkoznak, hogy élőben követik a követőszámok változását – vannak olyan élő Youtube-videók, amelyek csak azzal foglalkoznak például, hogy a Social Blade élő követőszámát szintén élőben közvetítsék.
A Youtube saját blogján jelentette be a változtatásokat, ami annyiból fog állni, hogy a pontos követőszám helyett (674592 például) csak lefelé kerekített számokat fog mutatni (674000). A pontos metódus valahogy így néz ki:
- ha a csatornának 1000 alatti követőszáma van, akkor a pontos szám fog megjelenni.
- ha a csatornának 1000 fölötti, de 100000 alatti követőszáma van, akkor százasokig kerekít a Youtube (például 2,3K, azaz 2300).
- ha a csatornának milliós feliratkozóbázisa van, a Youtube csak a milliókat írja majd ki addig, amíg a csatorna el nem éri a következő milliós mérföldkövet (10534000 helyett 10 millió).
Ez nem tűnik komoly változtatásnak azok számára, akik nem a videómegosztón keresik a kenyerüket, de a youtubereknek néhány ezer, sőt, néhány száz feliratkozó is nagyon sokat számíthat.
Nem tudni, hogy pontosan mi az oka a változtatásoknak, de több közösségimédia-felületen is jelentettek már hasonló terveket: az Instagram abban gondolkodik, hogy eltünteti a lájkszámot a képek alatt, hogy ne legyen akkora nyomás az azt használó influenszereken és átlagembereken, hogy minél több lájkot gyűjtsenek. A Twitter is sokkal kevesebb retweetet mutat, mint amennyi valójában megtörtént, Redditen pedig el lehet rejteni a szavazatokat. Lehet, hogy a Youtube is a közösségi média által generált népszerűségi versenyt akarja egy kicsit megzabolázni, de az is előfordulhat, hogy így akarja ösztönözni a csatornákat, hogy még több feliratkozót gyűjtsenek.
A változtatások a blogposzt szerint 2019 augusztusában lesznek aktuálisak, de már most bejelentették a terveket, hogy a csatornák és a feliratkozókövető appok fel tudjanak készülni rájuk.