Tech

A fiatalok harmada vásárol meg valamit a youtuberek miatt

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A különféle videósokat, "influencereket" nem csak nézik, de hatásukra vásárolnak is.

Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá – derül ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív kutatásából, amelyet a Gemisszal közösen végeztek.

A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, ötödüknek annyira kedvenc elfoglaltsága, hogy napi 4 óránál többet böngészi a videómegosztót.

A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak – vlogok – a legnépszerűbbek. Ezen felül a “hogyan csináld” típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat is szívesen fogyasztják.

ÍGY VÁLASZTANAK A FIÚK ÉS A LÁNYOK

A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, és ők a vlogok rendszeres követői is.

DANCSÓ PÉTER. Fotó: Berecz Valter

A használati szokások alapján 4 markáns nézői csoport rajzolódott ki:

  • a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek
  • az online tévézők
  • a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók
  • az alkalmi látogatók

A kutatásból kiderült az is, hogy TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter YouTube-csatornája a legkedveltebb a magyar 10-29 évesek véleménye alapján, de a top 10-es listán helyet kapott PamKutya, Viszkok Fruzsi, BENIIPOWA és Zsozeatya is.

ELÉG EGY KÉP ÉS IRÁNY A BOLT

A 10-29 évesek 83 százaléka követ “influencereket” valamilyen csatornán, de nem csak a YouTube-on nézik kedvenceiket: a fiatalok közel fele Facebookon és Instagramon is figyelemmel kíséri őket. Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket.

A fiatalok harmada például konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook vagy Instagram posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja”

– mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Forrás: sakkom.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik