Hétfőn vette kezdetét Hongkongban a negyedik alkalommal megrendezett Internet Economy Summit, ahol előadások és panelbeszélgetések egész sora foglalkozik olyan témákkal, mint a mesterséges intelligencia, a dolgok internete (IoT), a kiberbiztonság, a blokklánc jelentősége vagy éppen az ipar 4.0. Jason Tsao, a Microsoft kínai régiókért felelős egyik vezetője például arról beszélt, hogy a gigavállatot újra növekedő pályára állító változásokban milyen szerepe volt az AI-alapú rendszerek bevezetésének.
Az előadás kezdetén Tsao egy diagrammon mutatta a Microsoft részvényárfolyamát az évek során, ami azután indult újra emelkedésnek, hogy 2014-ben Satya Nadella került a vezérigazgatói székbe, és belevágott a techóriás átalakításába. A vállalat éves bevétele átlagosan 110 milliárd dollár, és 120 000 ember foglalkoztat 160 országban. Felmerül a kérdés, hogy egy ekkora vállalatot miképp lehet újra a helyes pályára állítana, és Tsao a jelenlegi CEO önéletrajzi ihletésű könyvét idézve adta meg a választ:
Minden ember, szervezet és társadalom elér egy pontra, mikor tartozik magának annyival, hogy frissítsen. Új energiát nyerni, megújulni, átalakulni és újragondolni a célokat.
Ez történt a Microsoft esetében is, ahol a részvényárfolyam növekedéséhez vezető, Nadella által elindított változások folyamata globálisan érintette az egész szervezetet, a mérnököktől kezdve az értékesítésen és a terméktámogatáson át egészen a partnerekkel tartott kapcsolatokig.
Ezen változások része volt az is, hogy a cég házon belüli használatra kifejlesztett egy olyan mesterséges intelligencián alapuló rendszert, ahol a gépagy a pénzügyi csapatnak nyújt olyan gépi tanuláson alapuló bevételi előrejelzéseket, amivel hatékonyan tudják segíteni az értékesítési osztály munkáját – ezzel rengeteg időt megtakarítva mindkét szervezetnek, így téve a korábbinál hatékonyabbá a munkájukat.
A bemutató során szóba került továbbá az Office 365 részeként elérhető MyAnalytics is, amit a Microsoft direkt azért fejlesztett, hogy az alkalmazottak hatékonyabbá válhassanak a munkájukban – de ezúttal már nem csak a cégen belül. A szoftver lényegében egy személyre szabható felület, ami pontos képet alkot arról, hogy a használója mennyi időt tölt megbeszéléseken, e-mailek olvasásával és írásával, fókuszált munkával, sőt még azt is nyomon követi, hogy mennyi a túlóra.
A MyAnalytics igyekszik segítséget nyújtani a feleslegesen hosszú megbeszélések lerövidítésében, illetve azt illetően is tippeket nyújt, hogy miképp lehetne csökkenteni a munkaidőn túl a feladatok elvégzésével töltött időt. A háttérben ráadásul itt is mesterséges intelligencia dolgozik, ami elemzi a leveleket, és to-do listákat készít, hogy ne feledkezzünk meg az e-mailekben megbeszélt kötelezettségekről.
Előadása végén Tsao emlékeztette a hallgatóságot, hogy a technológia, azon belül a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás csak eszközök, és amennyiben egy vállalat nincs tisztában azzal, hogy mik az üzleti céljai, és nem világosak a problémák, amit orvosolni kellene, akkor felesleges a legmodernebb technológiákkal foglalkozni, mert az előbbiek hiányában nincs semmi értelme.